Tuesday, March 02, 2010

Berblog Dalam Bahasa Malaysia: Apabila Ahli Politik Beria Ria Sebagai Idola Pop!

My 2nd blog post in Bahasa Malaysia... here goes:

Aku hairan. Bukan hairan apa... tapi mengapa ada sesetengah ahli politik ingatkan diri sebagai idola pop?

Baru baru ni aku ke satu tempat di tanah air... dan yang aku nampak muka seorang ahli politik ni di merata rata tempat. Maklumlah orang ni ahli politik.. aku paham nakkan publicity sikit, tapi gambarnya mula dari tol aku masuk, tak berhenti henti sampaikan dalam bandar jugak!

Ada gambar dia di billboard besar, di poster pertengahan jalan - dan datangnya dalam saiz yang berbeza beza. Ada yang sederhana, ada yang besar, tapi yang kecik tu kureng lah!

Aku pikir, poster poster ahli politik ni menjadikannya macam lah lebih besar daripada mana mana idola pop! Kalau Siti buat konsert kat tempat ni pun, takde lah gambar Siti ni di merata rata seluruh bandar! Ataupun mana mana penyanyi orang putih pun... Lady Gaga pun kalah jugak!

Aku merungutnya bukannya apa... aku rasa kalau seseorang tu baik, orang akan tahu. Sememangnya publicity tu penting, tapi buat lah pada pada. Jangan over-do... terutamanya ahli politik. Ingatlah diri sendiri... kamu ni masih ahli politik, bukanalah international singer atau idola pop!

3 comments:

  1. pilihan raya?? if not why ada poster mereka? or they are so kiasu no one knows them? lol

    ReplyDelete
  2. Tapi saya rasa...mereka memang menganggap diri mereka sebagai idola. :p

    ReplyDelete
  3. Hi Quachee, lama i tak singgah sini.. maaf ya..
    Mengenai gambar orang politik tu, i belum pasti siapanya, mungkin i tak pakai highway selalu..tapi i boleh agak agak siapa yang menonjolkan dirinya selalu.. :)

    salam dari blog http://reanaclaire.com

    ReplyDelete

Oh hey, thank you for commenting! :)